خودرو آساB50F

خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال 2009 میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال 2013 میلادی تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد.

این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است.

تست ماشین ، محاسن و معایب:کیفیت و تریم داخلی زیبا و مناسب ، فضای داخلی جادار ،دارای موتور 1.8 لیتری 16 سوپاپ و قدرت 142 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه ، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ژاپنی ،سیستم تهویه اتوماتیک مجهز به سنسور خورشید هوای مطبوع و خنکی را در داخل کابین فراهم می کند که سرنشینان عقب نیز از این سیستم بی بهره نمی مانند.سیستم تعلیق آسا که در جلو از سیستم طبق دوبل به همراه میل موج‌گیر و فنر لول و در عقب از چند بازو E شکل به همراه میل تعادل و فنر لول بهره می‌برد سواری راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند.

 

سیستم صوتی با 6 بلند گو ، دارای ورودی های AUX و USB و بلوتوث.دارای سیستم تثبیت‌کننده سرعت خودرو(کروز کنترل) ،از ویژگی‌های جالب خودرو در این کلاس و قیمت می‌توان به سنسور‌هایی همچون‌، سنسور دنده عقب با امکان نمایش محدوده‌های خطر روی آینه وسط خودرو و سیستم کنترل میزان فشار باد لاستیک‌ها (‌TPMS‌) اشاره کرد‌. دارای حالت Tip Tronic برای دنده ، تعادل مناسب در سر پیچ ها و مسیر های مارپیچ ، سیستم ترمز دیسکی و دارای سیستم های ABS , EBD ,TCS.قطعات یدکی مشترک با مزدا 3 (پیشنهاد می کنم قبل خرید راجع به موجود بودن قطعات یدکی ماشین در بازار تحقیق کنید.)

بدنه خودروی آسا از طراحی نسبتاً مدرنی بهره می‌برد که توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین ایتالیا تکوین یافته است. به لحاظ فنی نیز این خودرو از پلت‌فرم نسل‌های پیشین مزدا 6 سود می‌برد؛ پیش‌تر خود این سازه در مزدا 6 مدل 2008 بکار می‌رفت. این پلت فرم CD3 نام دارد و توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار می‌گرفت.

 

ر حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه 6 دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور 1.6 لیتری 8 سوپاپ و 102 اسبی سود می‌برد و گیربکس آن نیز 5 دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانه‌ای 1.8 لیتری و 16 سوپاپ سود می‌برد مورد ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد.

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 4 کیسه هوا ایمنی است و همچنین 4 ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهم.

 

مشخصات فنی

موتور: 4 سیلندر خطی 16V DOHC

حجم موتور: 1798 سی‌سی

توان: 139اسب بخار در 6500 دور/ دقیقه

گشتاور: 172 نیوتن متر در 4000 دور/ دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 4 (در چین یورو 5)

سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل

سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل

گیربکس: 6 دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

 

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: 4615/1785/1435 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2675 میلی‌متر

وزن خالص: 1395 کیلوگرم

ظرفیت صندوق عقب: 450 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:205/55 R 16

 

منبع

 

درباره ما

 گروه ماشین اسپرت  تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم.

تماس با ما

تمامی حقوق مادی، حقوق اخلاقی و معنوی سایت و آثار منتشر شده توسط این سایت متعلق به اسپرت خودرو می باشد.

طراحی سایت توسط ملیکا مافی

Please publish modules in offcanvas position.